Monday, May 05, 2008

愛笑的眼睛 - 徐若瑄

This song is among one of the few songs I’ve learnt to read and sing Mandarin.
However, that’s beside the point.

I just want to share this song with you friend (you know who you are) especially the lyrics.
Although my mandarin vocabulary is limited, but I think this song will lift you.
Please take some time to listen … I've got some message for you


徐若瑄-爱笑的眼睛

如 果 不 是 那 镜 子 不 像 你 不 藏 秘 密

我 还 不 肯 相 信 没 有 你 我 的 笑 更 美 丽

那 天 听 你 在 电 话 里 略 带 抱 歉 的 关 心

我 嘟 的 一 声 切 的 比 你 说 分 手 彻 底

泪 湿 的 衣 洗 干 净 阳 光 里 晒 干 回 忆

折 好 了 伤 心 明 天 起 只 和 快 乐 出 去

这 爱 的 城 市 虽 然 拥 挤 如 果 真 的 遇 见 你

你 不 必 讶 异 我 的 笑 她 无 法 代 替

离 开 你 我 才 发 现 自 己 那 爱 笑 的 眼 睛

流 过 泪 像 躲 不 过 的 暴 风 雨 淋 湿 的 昨 天 删 去 (忘 记)

离 开 你 我 才 找 回 自 己 那 爱 笑 的 眼 睛

再 见 爱 情 我 一 定 让 自 己 让 自 己 决 定

泪 湿 的 衣 洗 干 净 阳 光 里 晒 干 回 忆

折 好 了 伤 心 明 天 只 和 快 乐 出 去

这 爱 的 城 市 虽 然 拥 挤 如 果 真 的 遇 见 你

你 不 必 讶 异 我 的 笑 她 无 法 代 替

离 开 你 我 才 发 现 自 己 那 爱 笑 的 眼 睛

流 了 泪 当 一 个 人 看 旧 电 影 是 我 不 小 心 而 已

离 开 你 我 才 找 回 我 自 己 那 爱 笑 的 眼 睛

再 见 到 你 我 一 定 让 自 己 让 自 己 坚 定

离 开 你 我 才 发 现 自 己 那 爱 笑 的 眼 睛

流 过 泪 像 躲 不 过 的 暴 风 雨 淋 湿 的 昨 天 忘 记

离 开 你 我 才 找 回 自 己 那 爱 笑 的 眼 睛

再 见 爱 情 我 一 定 让 自 己 让 自 己 坚 定

再 见 到 你 我 一 定 让 自 己 假 装 很 坚 定

No comments:

Related Posts with Thumbnails